Wednesday, December 24, 2008

Nový přírůstek


A je to tady. Není to tak dávno, co jsem poprvé poslal do vzduchu svoji Sky Lady - můj první RC model. Nikdy pořádně nelétala, ale naučil jsem se na ní základy pilotáže. Od té doby neuplynuly ani dva roky a doma na podlaze přede mnou leží svahový celokompozitový plnokrevník pro F3F - Sting. Zakoupil jsem ho už na podzim jako létaný, ale dosti zachovalý stroj. Od té doby ležel v dílně, teprve teď o vánocích jsem se dostal k tomu, abych jej dal trochu do kupy. Pevnostně je zcela v pořádku, jen barva středu křídla byla úplně jiná než zbytek éra. Barvu jsem se rozhodl sjednotit. Použil jsem akrylové spreje vybrané podle vzorníku tak, aby se barva co nejvíce blížila původní červené a bílé. Barva středu křídla byla žlutá a černá. Zejména černá se dost špatně přestříkává na červeno, proto jsem musel použít 4 vrstvy laku. Hmotnost středu křídla narostla o celých 16g. Osazený sting váží skoro 2,5kg, takže myslím, že hmotnostní nárůst nebude za letu vůbec znatelný. Další drobná úprava se týkala lože motýla, který neseděl úplně tak, jak by měl. Do trupu jsem nanesl silikon, motýla usadil přes potravinářskou fólii na místo a nechal ztuhnout. Výsledek je myslím uspokojivý. No a pro pořádné éro bude potřeba pořádné rádio, takže se pomalu rozhlížím po nástupci svého Hiteca. Prozatím se mi zamlouvá Futaba FF9. Už aby bylo jaro a dalo se jít na kopec. Takovou raketu, jako je Sting, jsem ještě na kniplech neměl :-) Poslední dvě fotky ukazují původní stav.





No comments: