Monday, December 8, 2008

Demoiselle


Už dlouhou dobu není venku počasí na létání, takže jsem se konečně dostal k dokončení slečinky, kterou mám rozestavěnou snad od jara. Za plány vděčím panu Vladimíru Hadačvi a jeho webu, kde jsem Demoiselle poprvé uviděl. Pan Hadač mi dokonce na požádání poslal poštou vyřezaná žebra, takže jsem se s nimi nemusel pracně dělat. Eroplánek samotný má rozpětí asi 760 mm, konstrukce trupu je z 3mm špejlí, křídlo a ocasky potažené litespanem. Na celém éru jsou podle mě nejkrásnější právě ocasní plochy, které tvoří jeden celek a jsou zavěšeny na kloubu na konci trupu. Ovládány jsou nitěmi nataženými od serv a pohybují se celé. Krásné řešení. Pohon zajišťuje 10g outrunner s 10A regulátorem, serva jsou standardní 9 gramová, přijímač Jeti Rex5. Prozatím je to celé hnané lipolkovým dvoučlánkem 1000mAh, ale myslím, že je zbytečně velký. Chci zkusit poloviční kapacitu a ušetřit tak kolem 30g hmotnosti. Ta je v současné době kolem 210g, což mi přijde dost. V nejbližší době chystám zálet. Chybí ještě pár detailů, zejména pilot, který by měl být v nejbližší době.







No comments: