Sunday, May 18, 2008

Jarní lítání na Bražiskách


Protože se venku udělalo dost škaredé počasí, konečně mám čas vybrat nějaké fotky z našich jarních poletování. V poslední době foukal dost často severní vítr, což je ideální směr pro svah zvaný Bražiska nad Valašským Meziříčím. Martin Bílek vyřezal nové samořídlo s rozpětím okolo 1700mm, Ondra Vrla proháněl svou nezničitelnou žlutočervenou metrovku, která už několikrát kotvila v korunách blízkých stromů, vždy ale bez následků :-) Já jsem se na svah vrhal nejdříve s Tracy, začátkem května jsem pak dokončil a zalétával svoje první samokřídlo. Lítá skvěle :-) Svižně reaguje, při přebrždění se chová velice spořádaně a není problémem ani let na zádech. Elevony jsem nechtěl vyřezat přímo do křídla, tak jsem je jednoduše vyrobil z 3mm balzy, oblepil skelnou páskou a připevnil až na odtokovou hranu samotného křídla. Nejprve jsem měl obavy, zda toto řešení nebude mít nějaké slabiny, ale ukázalo se, že je vše naprosto OK.
Tracy jsem zakoupil nedávno na inzerát z modelbazaru. Byla se vším vybavením včetně Rx aku, serv Hitec HS-422 a dost historické dvoukanálové vysílačky Acoms s přijímačem stejné značky. Přestože mi prodávající tvrdil, že to v této konfiguraci používal, neměl jsem v zaprášený a omšelý vysílač důvěru. Test dosahu na zemi dopadl velmi dobře, a tak jsem to hodil po svahu dolů a čekal, co bude. A výsledek? S Tracy jsem nalétal již hodiny a nikdy jsem nezaznamenal ani náznak slabého dosahu, rušení či něčeho podobného. Tracy je samozřejmě už vysloužilé éro, má spoustu oděrek a trhlin v potahu, v jednom místě dokonce nalomenou náběžku, ale je to prozatím jedno z mých nejlépe létajících letadel. Je vynikající jak na svah tak do termiky. Navíc jsem ji se vším všudy koupil za 700,-Kč. Tomu já říkám za málo peněz hodně muziky...












1 comment:

carlos miranda (betomelodia) said...

Velká blog.
I aeromodelista (kluzáky) pro mnoho let a mám navrhnout některé úspěšné modely.
Moje gratulace.
Z Brazílie na vás.

Great blog.
I aeromodelista (gliders) for many years and I got to design some successful models.
My congratulations.
From Brazil to you.