Sunday, May 11, 2008

Stavba Tomby - pokračování

Zpětně přihazuji nějaké další fotografie ze stavby elektroletu Tomba od firmy Svor. Stavba byla celkem bez problémů. Přece jen jde o stavebnici, takže například žebra byla předem vyřezána, což považuji za základ úspěchu. Představa ručního vyřezávání a broušení žeber mě celkem děsí :-) Přestože žijeme v době boomu střídavých motorů, je Tomba osazen stejnosměrným motorem Speed 600. Došlo k tomu zejména proto, že v době, kdy jsem se rozhodoval, jaký pohon bude v éru osazen, jsem toho ještě o stříďácích moc nevěděl - tedy věděl jsem, že jsou drahé :-) To byl hlavní argument k osazení levného a těžkého stejnosměrného motoru. Dnes, kdy nakupujeme z Číny levnou modelářskou elektroniku a další komponenty, bych už asi neváhal a zakoupil nějaké lipolky a pořádný stříďák, takto se ale o pohon stará konfigurace osmičlánek Sanyo 1700mAh, regulátor Jeti JES 350 a zmíněný Speed 600. Éro má tedy solidní vzletovou hmotnost - 1385g. To dává při rozpětí 1700mm celkem velké plošné zatížení a tedy velkou rychlost letu - o tom ale v některém článku o záletu. Serva jsou standardní Hitec HS-422, řízená je směrovka a výškovka a to táhly zhotovenými z drátu do kola a smrkových hranolků. Potah oracoverem - to byla kapitola sama pro sebe. Jednak nemám modelářskou žehličku, takže nažehlovalo se starou klasickou žehličkou na prádlo a jednak mi dost dlouho trvalo, než jsem dosáhl při práci s materiálem potřebné zručnosti. Nakonec se ale vše více méně podařilo a éro bylo připraveno k záletu...










1 comment:

Anonymous said...

testing comment