Sunday, May 11, 2008

První F3K pokusy

Když jsem poprvé zjistil, že existuje kategorie RC házedel, které se odhazují z otočky, byl jsem nejprve překvapen, že je něco takového možné. Později jsem se o tuto kategorii házedel začal zajímat více a netrvalo dlouho a na modelbazaru jsem koupil roztomilého Zipa od MP model. Je to konstrukční lehké házedlo s krásným provedením křídla, balzovou gondolkou, uhlíkovou ocasní trubkou a balzovými ocasními plochami. Díky tomuto éru jsem přičichnul k házení z otočky, a to mi učarovalo. Dostat vlastní silou jediným švihem letadlo desítky metrů nad sebe - a ještě navíc tak elegantním způsobem - to pro mě byla nová dimenze létání. Zip je lehoučký, malý a neskutečně krásně se umí plazit líným večerním vzduchem za západů slunce :-) A co si budeme vykládat, odchytávání éra do ruky přímo ze vzduchu, to je kapitola sama pro sebe. Těsně nad zemí si ho přivést až skoro ke špičkám bot a ve finále ho přitažením zvednout, prakticky jej zastavit a jen po něm nenuceně v pravý čas rukou sáhnout - to je prostě ten pravý páčkovací požitek :-) Časem mi ale Zip začal být "malý" a tak jsem pokukoval po dospělém házedle. To už je ovšem jiná cenová kategorie, kompozity jsou prostě výrazně dražsí, že? :-) Přesto se mi podařilo časem natrefit na starší a tedy hodně jeté házedlo - Lucy. Za rozumnou cenu jsem získal stroj soutěžních paramertů, od nějž jsem si sliboval, že mě konečně vezme do světa F3K. Zatím si myslím, že se mu to celkem daří. Házení mě bere čím dál více, chce to ale trénovat a trénovat. Éro je to křehoučné - vše je konstruováno s ohledem na co nejnižší hmotnost. A když ho pilot rozjede z větší výšky, vydává nezaměnitelné meluzínovitě hučivé zvuky :-) Pokud se týká hodu i pilotáže, mám ještě hodně co zlepšovat. Prozatím posílám nějaké fotky a první videa z házení. Omlouvám se předem za kvalitu, natáčelo se mobilem :-) Za fotky a movie patří dík Ondrovi Vrlovi.








No comments: