Wednesday, July 16, 2008

Rekonstrukce třímetrovky


Zdá se, že rekonstrukce třímetrovky, kterou jsem koupil od Reného, se chýlí pomalu k závěru. Éro už mělo přede mnou několik majitelů (nejméně dva, ale pravděpodobně tři nebo více) a když jsem ho v minulosti viděl několikrát létat, nikdy by mě nenapadlo, že nakonec budu jeho majitelem :-) Když jsem éro od kolegy modeláře koupil (mimochodem opravdu za pár korun), řekl jsem si, že by bylo dobré před tím, než to hodím do vzduchu, alespň olaminovat spodní část trupu pod kabinou. Plastový trup už za ta léta dost utrpěl a byl na několika místech úplně přeražený a lepený, jinde byly praskliny. Když jsem měl olaminováno, řekl jsem si, že by bylo dobré trup vybrousit a přestříkat. Když bylo nastříkáno, zdálo se, že by bylo dobré vyměnit lože serv (rovněž rozlámané). Následovala výměna převodů v jednom ze serv, nové potažení VOP (po předchozí výměně několika zlomených žeber), oprava táhla směrovky atd. A protože byl samozřejmě popraskaný plastový kryt kabiny, řekl jsem si, že by bylo fajn vyrobit nový - kdybych věděl, kolik mi to zabere času a energie, tak bych to snad ani nedělal :-) Nicméně podařilo se. Starou kabinku jsem polepil a použil jako formu pro sádrový odlitek, na který jsem pak horkovzdušnou pistolí natahoval novou kabinu. Materiálů jsem vyzkoušel několik, nakonec zvítězila fólie, která se používá jako titulní strana kroužkových vazeb. Lože kabinky je vybroušeno z 3mm balzy a nastříkáno na bílo. Použil jsem i přední část starého plastového lože s panelem přístrojové desky. Přístrojovku jsem si vyrobil novou - jednoduše nakreslil, vytiskl na tvrdý papír, vystřihl a přilepil na panel před nalepením krytu kabiny. Výsledek je, myslím, v pohodě. O víkendu se chystám na zálet... Jen pořád nevím, co je to vlastně za model :-)



No comments: