Friday, July 18, 2008

Tajemství odhaleno


Od prvního okamžiku, co jsem koupil třímetrovku, mě zajímalo, co je to vlastně za model. Původní majitel o něm dohromady nic nevěděl, bylo pouze jasné, že to není home made, ale pravděpodobně půjde o nějakou stavebnici. Napsal jsem tedy dotaz na fórum rcmania.cz a hle, už vím... Jedná se o model Cirrus z produkce Graupnera. Trochu jsem brouzdal po netu a zjistil, že tato stavebnice se začala prodávat už někdy koncem 60. let minulého století, tedy před 40 lety! Přestože nevím, kdy konkrétně byl tento můj kus postaven, je jasné, že mám doma éro, jehož design je skoro půl století starý. To mě docela překvapilo. Mám doma vlastně solidního veterána :-) Vzhled cirruse hodnotím jako velmi nadčasový. Velmi podrobné informace se spoustou fotek ze stavby jsem našel v tomto threadu na rcgroups.com. Jedná se o model, který byl rovněž renovován - datum prvního zápisu je někdy na podzim 2007, tedy poměrně nedávno. Vlákno je poměrně dlouhé, nejvíce mě zaujala stavba brzdicích spoilerů - ty hodlám v budoucnu do křídla rovněž zabudovat, nezdá se to jako velký problém. Nicméně teď se chystám teprve na "zálet" po rekonstrukci- kolikátý zálet to pro tohoto veterána bude, to bůh suď. Pro mě to bude první zkušenost s tak velkým modelem...

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.